A motorok karbantartása nem csak hibajavítást jelent. Minden hajtóművet meghatározott üzemidő vagy ciklusszám után kötelező kiszerelni és szétszerelni. Ilyenkor a szerelők ellenőrzik a fő alkatrészeket (kompresszor, égőtér, turbina), felmérik az állapotukat, szükség esetén cserélnek, újraszabályoznak, tömítéseket cserélnek, majd mindent dokumentálnak.
A vizsgálatok során mikrométereket, endoszkópos kamerát, repedésvizsgáló anyagokat és más speciális diagnosztikai eszközöket használnak. Egy apró hajszálrepedés vagy korai kopás is kizáró ok lehet a további működtetésre. A hibás alkatrészek javítása vagy cseréje után következik az összeszerelés, majd a tesztelés – ez történhet próbapadon vagy földi indítás során, pontos mért paraméterek alapján.
A repülőgép-motor szerelő munkájához nemcsak műszaki tudás, hanem nagyfokú fegyelem, precizitás és állandó tanulás szükséges. A típusismeret kulcsfontosságú: nem mindegy, hogy valaki kisgépeken, helikoptereken vagy nagy utasszállító hajtóműveken dolgozik. A szerelők munkáját műszaki dokumentáció, gyártói előírások és karbantartási utasítások irányítják, eltérésre nincs lehetőség.
A repülőgép-motor szerelés a legnagyobb precizitást, tapasztalatot és szabályismeretet igénylő feladatok közé tartozik a légijármű-karbantartás területén. A hibák kizárására itt nemcsak törekedni kell – egyszerűen nincs helye hibának. A hajtóművek biztonságos működése minden esetben a gondos szerelésen, pontos diagnosztikán és alapos ellenőrzésen múlik.
Csapatunk hosszú évek tapasztalatával, megbízható szakembergárdával és korszerű műhelyháttérrel végzi repülőgép-hajtóművek javítását és karbantartását.
Keressen minket bizalommal, ha szakértő partnerre van szüksége a hajtóművek karbantartásában!